Thursday, June 18, 2015

Zie (L) iefde



Met je vingers een L maken betekend op vele locaties "Loser" (verliezer).
Zo'n symbolische uitbeelding die erg eenvoudig is en negativiteit brengt naar anderen kan ook worden veranderd.
Ik ga er niet vanuit dat dit ook gebeurt en wil toch uitschrijven dat het kan waar men dat wil.
Was de uitbeelding van de "L" een complexe uitvoering van meerdere vingers in volgorde of in een niet voor iedereen haalbare stand dan zou ik het geeneens hebben geprobeerd.
Ziel bevat ook een L. En dan wel niet als eerste letter maar als laatste letter. Waar het mij om gaat is dat Nederlanders hierin het voortouw kunnen trekken.
Zie(L) is "zie" en "L". In de wereld van internet is al sinds de opstart ervan de betekenis van (L) Liefde (of een rood hartje).
Zie is "kijk naar"/"kijken naar"/"zien".
"Zie L (iefde)" is meer aansluitend, positiever en vele malen meer ondersteunend dan de huidige standaard betekenis.
Ik begrijp dat in het Engels dit niet zal werken (See(L)) heeft niets dragends of zinnigs in zich.
Dus vandaar dat ik aandraag dat Nederlanders hierin het voortouw kunnen trekken. (waar zij dat willen)
De vertaling mits de verandering zou aanslaan komt uiteindelijk toch wel over/door.
Wij als mensen kunnen al onze onhandige of negatieve uitingen of gebruiken veranderen mits we dat willen.
Ik schrijf hier dus niet over omdat ik vind dat het moet of dient te gebeuren.
Puur en alleen omdat ik een negatief 'iets' zie en tevens een manier om er iets beter van te maken.
Een maatschappij waar iemand een "L" opgooit naar een ander met de betekenis "zie Liefde" / "ZieL" is ongetwijfeld idealistisch of in deze tijd zelfs onrealistisch.
Desondanks is zoiets voor het leven wat ik huidig leef nog nooit een reden geweest om het niet aan te dragen als optie.
Al ben ik duizenden jaren te vroeg, iets negatiefs in iets positiefs willen veranderen, zal ik altijd proberen.

Bedankt voor het lezen.

No comments:

Post a Comment